Technologie informatyczne są bardzo różnorodne i wielopłaszczyznowe.
ECCC dzieli kompetencje użytkowników na obszary i moduły.*
*Komisja Europejska opracowała zmodyfikowane ramy DigComp 2.1. Fundacja ECCC wdraża zmodyfikowany model, co będzie stopniowo przedstawiane na niniejszej stronie internetowej.
Symbol modułu | Nazwa modułu | Sylabus dla poziomu A | Sylabus dla poziomu B | Sylabus dla poziomu C | Sylabus dla poziomu D |
---|---|---|---|---|---|
DC2.1 – A1 A2 | DC2.1 – B3 B4 | DC2.1 – C5 C6 | DC2.1 – D7 D8 | ||
W obszarze Kompetencje cyfrowe – DigComp 2.1 (Digital Competences) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
DC2.1 M1 | Informacja i dane | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() ![]() |
POBIERZ D7 ![]() ![]() |
DC2.1 M2 | Komunikacja i współpraca | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() POBIERZ C6 ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
DC2.1 M3 | Tworzenie treści cyfrowych | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() POBIERZ C6 ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
DC2.1 M4 | Bezpieczeństwo | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() POBIERZ C6 ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
DC2.1 M5 | Rozwiązywanie problemów | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
W obszarze Kompetencje cyfrowe – DigComp (Digital Competences) standard ECCC wydziela następujące moduły | |||||
DC M1 | Informacja | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M2 | Komunikacja | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M3 | Tworzenie treści | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M4 | Bezpieczeństwo | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M5 | Rozwiązywanie problemów | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
W obszarze Technologii informacyjnych – IT (Information Technology) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
IT M1 | Sprzęt i oprogramowanie komputerowe | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M2 | Edycja dokumentów | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M3 | Obliczenia arkuszowe | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M4 | Bazy danych | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M5 | Multimedia | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M6 | Technologie informacyjno-komunikacyjne | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M7 | Technologie mobilne | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M8 | Grafika biznesowa | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
W obszarze Informatycznym – CS (Computer Science) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
CS M1 | Programowanie | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
CS M2 | Grafika komputerowa | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
CS M3 | Tworzenie aplikacji internetowych | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
CS M4 | Programowanie robotów | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
W obszarze Technicznym – AI (Applied Informatics) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
AI M1 | Projektowanie dwuwymiarowe (CAD 2D) | POBIERZ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
AI M2 | Projektowanie przestrzenne (CAD 3D) | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
W obszarze Branżowym – PI (Professional Informatics) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
PI M1 | e-Nauczanie | POBIERZ ![]() |
|||
PI M2 | Testowanie oprogramowania | POBIERZ ![]() |
|||
PI M3 | Obsługa turystyki | POBIERZ ![]() |
|||
PI M4 | Multimedia w dydaktyce | POBIERZ ![]() |
|||
PI M5 | Komputer w edukacji wczesnoszkolnej | POBIERZ ![]() |
|||
PI M6 | e-Urząd | POBIERZ ![]() |
|||
PI M7 | e-Marketing | POBIERZ ![]() |
|||
PI M8 | Technologie interaktywne | POBIERZ ![]() |
|||
PI M9 | Grafika dla fotografów | POBIERZ ![]() |
|||
PI M10 | Roboty | POBIERZ ![]() |
|||
PI M11 | Zarządzanie obiegiem dokumentów | POBIERZ ![]() |
|||
PI M12 | Bezpieczeństwo informacji | POBIERZ ![]() |
|||
PI M13 | Zielone biuro | POBIERZ ![]() |
|||
PI M14 | Planowanie i śledzenie przedsięwzięć | POBIERZ ![]() |
|||
PI M15 | Kadry i Płace | POBIERZ ![]() |
|||
PI M16 | Obsługa biura | POBIERZ ![]() |
|||
PI M17 | Techniki sprzedaży | POBIERZ ![]() |
|||
PI M18 | Finanse i Księgowość | POBIERZ ![]() |
|||
PI M19 | Rhinoceros | POBIERZ ![]() |
|||
PI M20 | Służba zdrowia | POBIERZ ![]() |
|||
PI M21 | Zdalne nauczanie | POBIERZ ![]() |
|||
PI M22 | Zarządzanie zasobami ludzkimi | POBIERZ ![]() |
|||
Obszar Kompetencje cyfrowe – DC (Digital Competences) opracowany na podstawie wytycznych Komisji Europejskiej: DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe – EC JRC, 2013, DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens, Update Phase 1: The Conceptual Reference Model – EC JRC, 2016, DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens With eight proficiency levels and examples of use – EC JRC, 2017. |