Technologie informatyczne są bardzo różnorodne i wielopłaszczyznowe.
ECCC dzieli kompetencje użytkowników na obszary i moduły, a wśród nich obszary:
1. Kompetencji cyfrowych – DigComp (Digital Competences) > DigComp 2.2, DigCompEdu
2. Spersonalizowanych umiejętności cyfrowych (My Personal Digital Skills) > MDPS
3. Specjalistyczny (Vocational) >VS
Technologii informacyjnych – IT (Information Technology), Informatyczny – CS (Computer Science), Techniczny – AI (Applied Informatics), Branżowy VI (Vocational Informatics), Zintegrowany System Kwalifikacji – IQS (Integrated Qualification System).
Warto również podkreślić, że Komisja Europejska opracowała zmodyfikowane ramy DigComp 2.2, a Fundacja ECCC wdrożyła i stosuje ten zmodyfikowany model (uwaga: następuje wymiana sylabusów) . Poznaj wszystkie obszary i moduły ECCC z poszczególnych kategorii.
| Symbol modułu | Nazwa modułu | Sylabus dla poziomu A | Sylabus dla poziomu B | Sylabus dla poziomu C | Sylabus dla poziomu D | ||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DC2.2 – A1 A2 | DC2.2 – B3 B4 | DC2.2 – C5 C6 | DC2.2 – D7 D8 | ||||
| 1. W obszarze Kompetencje cyfrowe – DigComp (Digital Competences) standard ECCC wydziela: DigComp 2.2 zawierający następujące moduły: |
|||||||
| DC2.2 M1 | Informacja i dane | POBIERZ A1 POBIERZ A2 |
POBIERZ B3 POBIERZ B4 |
POBIERZ C5 |
POBIERZ D7 |
||
| DC2.2 M2 | Komunikacja i współpraca | POBIERZ A1 POBIERZ A2 |
POBIERZ B3 POBIERZ B4 |
POBIERZ C5 POBIERZ C6 |
POBIERZ D7 POBIERZ D8 |
||
| DC2.2 M3 | Tworzenie treści cyfrowych | POBIERZ A1 POBIERZ A2 |
POBIERZ B3 POBIERZ B4 |
POBIERZ C5 POBIERZ C6 |
POBIERZ D7 POBIERZ D8 |
||
| DC2.2 M4 | Bezpieczeństwo | POBIERZ A1 POBIERZ A2 |
POBIERZ B3 POBIERZ B4 |
POBIERZ C5 POBIERZ C6 |
POBIERZ D7 POBIERZ D8 |
||
| DC2.2 M5 | Rozwiązywanie problemów | POBIERZ A1 POBIERZ A2 |
POBIERZ B3 POBIERZ B4 |
POBIERZ C5 |
POBIERZ D7 POBIERZ D8 |
||
Obszar Kompetencje cyfrowe – DC (Digital Competences) opracowany na podstawie wytycznych Komisji Europejskiej: DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe – EC JRC, 2013, DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens, Update Phase 1: The Conceptual Reference Model – EC JRC, 2016, DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens With eight proficiency levels and examples of use – EC JRC, 2017, DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens With new examples of knowledge, skills and attitudes – EC JRC, 2022. |
|||||||
| W obszarze Technologii informacyjnych – IT (Information Technology) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||||
| IT M1 | Sprzęt i oprogramowanie komputerowe | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M2 | Edycja dokumentów | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M3 | Obliczenia arkuszowe | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M4 | Bazy danych | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M5 | Multimedia | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M6 | Technologie informacyjno-komunikacyjne | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M7 | Technologie mobilne | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| IT M8 | Grafika biznesowa | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| W obszarze Informatycznym – CS (Computer Science) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||||
| CS M1 | Programowanie | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| CS M2 | Grafika komputerowa | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| CS M3 | Tworzenie aplikacji internetowych | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| CS M4 | Programowanie robotów | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| W obszarze Technicznym – AI (Applied Informatics) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||||
| AI M1 | Projektowanie dwuwymiarowe (CAD 2D) | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| AI M2 | Projektowanie przestrzenne (CAD 3D) | POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
POBIERZ |
||
| AI M3 | Projektowanie przestrzenne (Rhinoceros) | – | – | – | POBIERZ |
||
| W obszarze Branżowym – VI (Vocational Informatics) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||||
| VI M1 | e-Nauczanie | POBIERZ |
|||||
| VI M2 | Testowanie oprogramowania | POBIERZ |
|||||
| VI M3 | Obsługa turystyki | POBIERZ |
|||||
| VI M4 | Multimedia w dydaktyce | POBIERZ |
|||||
| VI M5 | Komputer w edukacji wczesnoszkolnej | POBIERZ |
|||||
| VI M6 | e-Urząd | POBIERZ |
|||||
| VI M7 | e-Marketing | POBIERZ |
|||||
| VI M8 | Technologie interaktywne | POBIERZ |
|||||
| VI M9 | Grafika dla fotografów | POBIERZ |
|||||
| VI M10 | Roboty | POBIERZ |
|||||
| VI M11 | Zarządzanie obiegiem dokumentów | POBIERZ |
|||||
| VI M12 | Bezpieczeństwo informacji | POBIERZ |
|||||
| VI M13 | Zielone biuro | POBIERZ |
|||||
| VI M14 | Planowanie i śledzenie przedsięwzięć | POBIERZ |
|||||
| VI M15 | Kadry i Płace | POBIERZ |
|||||
| VI M16 | Obsługa biura | POBIERZ |
|||||
| VI M17 | Techniki sprzedaży | POBIERZ |
|||||
| VI M18 | Finanse i Księgowość | POBIERZ |
|||||
| VI M19 | Projektowanie przestrzenne Rhinoceros | POBIERZ |
|||||
| VI M20 | Służba zdrowia | POBIERZ |
|||||
| VI M21 | Zdalne nauczanie wg Google Classroom | POBIERZ |
|||||
| VI M22 | Zarządzanie zasobami ludzkimi | POBIERZ |
|||||
| VI M23 | Zarządzanie potrzebami energetycznymi | POBIERZ |
|||||
| VI M24 | Tworzenie i rozwój rozwiązań chmurowych | POBIERZ |
|||||
| VI M25 | Programowanie 3D | POBIERZ |
|||||
| VI M26 | Organizacja i zarządzanie pracą zdalną z wykorzystaniem dostępnych technologii i narzędzi | POBIERZ |
|||||
| VI M27 | Technologie cyfrowe w prowadzeniu gospodarstwa rolnego | POBIERZ |
|||||
| VI M28 | Projektowanie i tworzenie stron WWW | POBIERZ |
|||||
| VI M29 | E-usługi publiczne i e-finanse | POBIERZ |
|||||
| VI M30 | Doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli w zakresie nauczania w formie e-learningu | POBIERZ |
|||||
|
VI M31 Logistyka VI M32 Specjalista ds. hotelarstwa VI M33 Social media VI M34 Pracownik biurowy z elementami social media VI M35 Pracownik biurowy z elementami rachunkowości i księgowości VI M36 Obsługa klienta VI M37 Pracownik biurowy z elementami obsługi klienta VI M38 Specjalista do spraw rachunkowości VI M39 Przedstawiciel handlowy VI M40 Rejestratorka medyczna VI M41 Pracownik administracyjno-biurowy z elementami sprzedaży VI M42 Pracownik biurowy z elementami komputera VI M43 Doradca klienta z elementami OZE VI M44 Multimedia i bezpieczeństwo danych VI M45 Pracownik ds. sprzedaży internetowej z elementami marketingu VI M46 Zielona transformacja VI M47 Pracownik biurowy z obsługą programów graficznych i social mediów VI M48 Magazynier z obsługą klienta VI M49 Opiekun osób starszych starszych i niepełnosprawnych VI M50 Przedstawiciel handlowy w branży OZE VI M51 Specjalista ds. marketingu i sprzedaży VI M52 Operator wprowadzania danych VI M53 Sztuczna inteligencja z zarządzaniem procesami biurowymi ze zdalną obsługą klienta VI M54 Obsługa edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego i prezentacji multimedialnych VI M55 Specjalista ds. Recyklingu VI M56 Obsługa klienta z zarządzaniem obiegiem dokumentów z wykorzystaniem AI VI M57 Chat GPT i inne urządzenia Al VI M58 Asystent biurowy z obsługą AI i nowoczesnych narzędzi cyfrowych VI M59 Specjalista do spraw rachunkowości księgowości z kadrami i płacami VI M60 Opiekun dzieci, osób starszych i zależnych VI M61 Pracownik biurowy z elementami kadr i płac VI M62 Kompetencje cyfrowe i nowe technologie VI M63 Analityk HR
W obszarze Zintegrowanego Systemu Kwalifkacji (ZSK) – IQS (Integrated Qualification System) standard ECCC wydziela następujące moduły: |
|||||||
| ZSK M1 | Prowadzenie obsługi biura | ||||||
| ZSK M2 |
Diagnozowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych w organizacji |
||||||
| ZSK M3 | Certyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy | ||||||
|
|
|||||||
Growth
For business
- All premium features
- Online support
- Regular updates
- Personal training
Hello! This is the Gutenberg block you can edit directly from the WPBakery Page Builder.